شب گذشته بالاخره انتظارها به سر آمد و مناظره آقایان احمدی نژاد و موسوی انجام شد اما اینکه کدام یک از دو طرف برنده این جدال تبلیغاتی بودند بسیار مهم و قابل بررسی است .
شروع کننده مناظره آقای احمدی نژاد بود که در همان ابتدا با اشاره به بداخلاقی های انتخاباتی و تهمت ها و ... توانست آقای موسوی را به نوعی دچار سردر گمی نماید آنچه که پیدا بود صحبت های آقای موسوی آن هم از روی نوشته هایی بود که در اختیارش بود. اصولا آقای موسوی جوابی برای پرسش های خودش نداشت شاید مشاوران ایشان پیش بینی سخنان آقای احمدی نژاد را نکرده بودند به همین دلیل آقای موسوی در اصل از گفته های خودش هم که توسط آقای احمدی نژاد پاسخ داده می شد قدرت دفاع نداشت.
آقای موسوی در استنادات خود به مواردی اشاره کرد که توسط احمدی نژاد با عدد و رقم و ارائه سند نفی می شد و چون آقای موسوی پیش بینی اثبات اتهامات را نکرده بود مجبور بود بقیه نوشته هایش را بخواند و به نوعی از ادامه موضوع مطرح شده توسط خودش طفره برود و این سوال را در اذهان ایجاد می کرد که: میرحسین موضع خودش را روشن نمی کند و در پاسخ به سؤالات، مدام طفره می رود؟ چرا او حرف هایش را صریح نمی زند؟ چرا کلی گویی می کند؟
آقای میرحسین که دائم از روی نوشته هایش مطالب را مرور می کرد حتی مجبور شد در پایان مناظره به نوشته های قبلی خود برگردد و همه اتهاماتی که در ابتدا وارد کرده بود را تکرار کند. اما واقعا برنده این مناظره که بود احمدی نزاد یا موسوی؟
بلافاصله پس از پایان مناظره تحلیل ها شروع شد و سایت های مخالف دولت برای جلوگیری از اظهار نظر مردم به نوعی شروع به فکر دادن و القای پیروزی موسوی کردند که البته آن هم مصون از تهمت ها و این بار فحش ها نبود.
اما وقتی با بچه های ستاد موسوی صحبت می کنی متوجه می شوی که به نوعی از مناظره شب گذشته دچار سردرگمی و نا امیدی شده اند و معتقدند که در میان چهار نامزد موسوی فرد مورد علاقه شان نخواهد بود چرا که قدرت دفاع و بیان ضعیفی دارد.
آنها معتقدند اشتباه بزرگی مرتکب شدیم که فکر کردیم موسوی می تواند جای خاتمی را پر کند و حتی خواستار جوابگویی خاتمی هستند که چرا این چنین خود را کنار کشید و کسی را به میدان انتخابات فرستاد که حالا باعث سرخوردگی حامیانش شود.
نکته مهم دیگر در این مناظره وفای به عهد احمدی نژاد بود احمدی نژاد قول داده بود مفسدان اقتصادی را معرفی کند و حالا که بهر صورت دولتش رو به اتمام است جدا از اینکه دولت بعدی از آنش باشد بیا نباشد بایست به قولش وفا کند لذا در این واپسین لحظات عمر دولت نهم به این افشاگری دست زد . افشاگریی که مردم سالها در گوش یکدیگر می گفتند ولی اتفاقی نمی افتاد . حالا مافیای قدرت و اقتصاد می داند با کسی روبرو است که از حق مردم نمی گذرد و لحظه ای از قول و عملش دست برنمی دارد .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا